About

Labels

slider

Computer Pro Software,Android application & IT Technology and Game
Powered by Blogger.

Navigation

Life Boat /Rescue boat Drill မွာ မေတာ္တဆ ျဖစ္ရျခင္းမ်ားကို ဘယ္လို ေလွ်ာ့ခ်ၾကမလဲ



ငါတို႕ သေဘၤာသားေတြ သေဘၤာေမွာက္စဥ္မွာ L/boat နွင့္ လြတ္ေျမာက္လာတဲ့ အေရအတြက္ထက္ Boat drill လုပ္ရင္း ဒဏ္ရာႀကီးစြာရၾက၊ ေသေက်ပ်က္စီးၾကတာက ပိုမ်ားေနတယ္ လို႔ငါထင္တယ္။ အဲဒီ အထဲမွာမွ Boat hook ေၾကာင့္ ေသတာက မ်ားတယ္ ။
သေဘၤာသား ဝါရင့္ေတြလည္း Life Boat /Rescue boat Drill မွာ ေသၾက၊ ဒါဏ္ရာရၾကတာေတြ ၾကားေနရ၊ ဖတ္ေနရတယ္။ ဟိုး တုံး ျဖစ္ခဲ့ၾကတယ္။ အခုလည္း ျဖစ္ေနဆဲ၊ ေနာင္လည္း ျဖစ္ေနဦးမွာဘဲ။

Accident Investigation ေတြလုပ္ၾကမယ္၊ ေနာက္ထပ္ အလားတူမ်ိဳး ထပ္မျဖစ္ေအာင္ Recommendation ေတြေပးၾကမယ္၊ ျဖစ္သြားတဲ့ အျဖစ္ေတြကို သင္ခန္းစာထုတ္ၾကမယ္၊  အဲဒီ အျဖစ္ေတြ၊ သုံးသပ္ခ်က္ေတြကို မွ်ေဝမယ္၊ ေဆြးေႏြးၾကမယ္ဆိုရင္ Boat drill မွာ မေတာ္တဆ ျဖစ္မွဳေတြ က်ဆင္း သြားမွာ အမွန္ဘဲ။ အခုဆိုရင္ ေဖ့ဘုတ္ကိုတြင္တြင္က်ယ္က်ယ္ သုံးေနတဲ့ အတြက္ ေဖ့ဘြတ္ကေန ေဆြးေႏြးၾကရင္ ဘယ္အပိုင္း မွာ accidecnt အျဖစ္မ်ားၿပီး၊ ဘယ္အပိုင္းမွာ အေသအေပ်ာက္မ်ားလည္း ဆိုတာ ဝိုင္းဝန္း ေဆြးေႏြး သတင္း ဖလွယ္ရင္း သိလာနိုင္တယ္။

အဲဒါဆိုရင္ Boat နွင့္ Davit system Design  ရဲ့ အားနည္းခ်က္ေတြပါ ေတြ႕လာနိုင္တယ္။ငါ ေလ့လာရသေလာက္ကေတာ့ Fall wire နွင့္ release hook ေၾကာင့္ accidecnt မ်ားသလို အေသအေပ်ာက္လည္းမ်ားတယ္။

စကားစပ္လို႔ ေျပာရရင္ Life boat accident ျဖစ္တဲ့ ကိစၥေတြမွာ အေတြ႔အႀကဳံရင့္က်က္တဲ့ သေဘၤာသားေတြ experienced and qualified seafarers ေတာင္ ခံၾကရတယ္လို႔ ေျပာၾက၊ ေရးၾကတယ္။ အဲဒါ မမွန္ပါဘူး။ အေတြ႔အၾကံု သိပ္မရိွၾကပါဘူး။
သေဘၤာအႀကိမ္ႀကိမ္လိုက္ေနတိုင္း Life boat drill လုပ္တဲ့ အေတြ႔အႀကဳံ၊ Rescue boat ေရခ်တဲ့ အေတြ႔အႀကံဳ ရွိခ်င္မွ ရွိတာပါ။

ငါ့ ရဲ့ လက္ေတြ႕ကေတာ့ ကုန္း ၃၊ ကုန္း ၂ ဘဝမွာ Life boat drill မႀကဳံခဲ့ရသေလာက္ပါဘဲ။
ပထမဆုံး Chemical Tanker မွာ ကိုးရီးယားေတြနွင့္ ၁ နွစ္ခြဲ လိုက္ခဲ့တယ္။ ဘာ Training/Drill မွ မလုပ္ခဲ့ရဘူး။ ကိုယ္က စကားစ မိရင္ေတာင္ သူၾကီးက လက္မခံဘူး။ ဒို႕ လုပ္တယ္ေလကြာ။ စာအုပ္ေပၚမွာတဲ့။
ဒုတိယ အေခါက္ ၁၁ လ စီးခဲ့တယ္။ Mixed Crew ပါ။ ဘာ Training/Drill မွ မလုပ္ခဲ့ရဘူး။
တတိယ အေခါက္ ၁ နွစ္ခြဲ တိတိ OT မွာ လိုက္ခဲ့တယ္။ On Paper ေရးဘို႔ ရက္စြဲကိုေတာင္ မနည္း ညိွယူရတယ္။ Life boat ေရခ်ဘို႔ ဆိုတာ ေဝးေရာ။ သူတို႔ အေခၚ ဒင္းေဒါင္ ဆြဲေနရလို႔။

စတုတၳအၾကိမ္မွာလည္း OT ပါဘဲ။ တစ္နွစ္လုံးလုံး Esso ႏွင့္ ခ်န္ဂီ ေလဆိပ္က Jetty ကို Berth to Berth မနားတမ္း ဆြဲ ေနခဲ့ရလို႔ on paper မွာ bull shit အေနနွင့္ ခ်ျပဘို႔ ရက္စြဲ ရွာမရဘူး။

ပဥၥမ-ဆဌမ…… အိုး.. အေခါက္ေရေတြသာမ်ားလာတယ္။ Real boat drill မၾကုံခဲ့ရ။ ကိုယ့္ သူငယ္ခ်င္းေတြ ေမးၾကည့္ေတာ့လည္း အမ်ားစုကကိုယ့္လိုဘဲ။ တကယ္လက္ေတြ႔ Life boat မခ်ခဲ့ၾကရဘူး။
ဂ်ဴနီယာ အရာရွိဘဝမွာ ကိုယ္လုပ္ခ်င္တာပဲ ရွိတယ္။ လုပ္ခြင့္မရပါ။

ဒီေတာ့ သေဘၤာသား လုပ္သက္ရင့္ၾကီးေတြမွာ Life boat ခ်တဲ့ အေတြ႔အႀကဳံမ်ားနိုင္တယ္လို႔ ေယ်ဘူယ သုံးသပ္ရင္ မွားပါလိမ့္မယ္။

ရွားရွားပါးပါး Petroship Company တုံးက Petro Ranger မွာ Starboard Lifeboat ေရခ်တယ္။ ငါက Libe boat နွင့္ အတူဆင္းတယ္။ ေရွ႕ကလူေတြ Life boat အေပါက္တစ္ခု လူမသိေအာင္ တိပ္နွင့္ ပိတ္ေဆးသုတ္ထားတာေတြ႔လို႔ ခြာထုတ္ၿပီး ငါကိုယ္တိုင္  ျပန္ဖါထားရတဲ့  Lifeboat ပါ။ fall wire ေတြ၊ Release hook ေတြ၊ Davit winch ေတြ ကို ငါကိုယ္တိုင္ ေသေသခ်ာခ်ာ မွန္မွန္စစ္ေဆးထားတာ။ Safety ျဖစ္တယ္ဆိုတာ သိလို႔ ငါလိုက္ပါဆင္းသြားတာ။ ငါတစ္ေယာက္ထည္းပါ။ ေနာက္မွ ကုန္းခ်ဳပ္က embarkation ladder က ဆင္းလာတာ။

အဲဒီသ​ေဘ​ၤာမွာဘဲ Port side life ​ေရခ်တယ္​။ Boat နွင္​့ အတူတူ လိုက္​ဘို႔မ​ေျပာနွင္​့ embarkation ladder နွင္​့​ေတာင္​ မဆင္​းဘူး။ အင္​ဂ်င္​နႈိးရင္​ အင္​ဂ်င္​တုန္​ခါမႈ​ေၾကာင္​့ ျပႆနာာ တက္​နိုင္​တယ္​ဆိုတာ သိ​ေနလို႔ဘဲ။ ကိုယ္​ကိုင္​တဲံ Life boat အ​ေၾကာင္​း ကိုယ္​ သိပ္​သိသ​ေပါ့။

ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ Management Level ဘဝ ေရာက္လာလို႔ ကိုယ္လုပ္ခ်င္တာေတြ လုပ္နိုင္လာတယ္။ ငါလိုက္ခဲ့တဲ့ သေဘၤာ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာ Real Lifeboat drill လုပ္တယ္။ Boat ကိုလည္း ေရခ်တယ္။
Wire rope ေတြကို great care လုပ္တယ္။ ဘယ္ေလာက္ ေကာင္းတဲ့ ၾကိဳးျဖစ္ပါေစ Certificate မရွိရင္  သတ္မွတ္ထားတဲ့ SWL ကို မသိနိဳင္ဘူး။ အသစ္မွာတယ္။

Wire rope ကို ပ်က္စီးသြားေစမဲ့ အက္ဆစ္၊ အယ္ကာလီ၊ ဆားငံရည္၊ မိုးေရေတြနွင့္ တိုက္ရိုက္ မထိေတြ႕ေအာင္ အခ်ိန္မွန္မွန္ စစ္ေဆး Grease ထိုးေပးတယ္။ grease အေဟာင္းေတြဟာ မီးခိုးမွဳန္၊ ဖုံေတြနွင့္ ထိေတြ႕ ေစးကပ္ ေျခာက္ေသြ႔ၿပီး ထူလျပစ္ျဖစ္ေနရင္ အဲဒါေတြ အရင္ေျပာင္ေအာင္ ရွင္းပစ္တယ္။
သို႔မဟုတ္ရင္ အဲဒီ Grease အေဟာင္း ထူလဗ်စ္မွာ ေရေတြ ခိုကပ္ေနၿပီး Wire rope ကို သံေခ်း လိုက္စားေစတယ္။



freefall lifeboat ကို Secondary mean နွင့္ ခ်ဘို႔လုပ္ထားတဲ့ ၾကိဳးအခ်ိဳ႕ဟာ ပလတ္စတစ္ အုပ္ၿပီးလာတယ္။ အဲဒါဆိုရင္ အဲဒီၾကိုးတစ္ခုလုံးကို ဘယ္ေနရာမွာ ပလတ္စတစ္ ေပါက္ျပဲေနလည္း၊ ျပတ္ရွရာ ရွိေနလား ေသေသခ်ာခ်ာ စစ္တယ္။ အဲဒီျပတ္ရွတဲ့ေနရာဟာ ဘယ္ေလာက္ဘဲ ေသးငယ္ပါေစ ေရေလ ဝင္ေအာင္းၿပီး အတြင္းက Steel wire မွာ သံေခ်းကိုက္ေနတတ္တယ္။

ငါ ကုန္းခ်ဳပ္တုံးက အဲဒါမ်ိဳးေတြ ေတြ့ေအာင္ရွာတယ္။ ေတြ႔တာပါဘဲ။ ငါမသုံးဘူး။ အသစ္မွာတယ္။ လဲ ၿပီးမွ သုံးတယ္။

တြန့္ေခါက္သြားတဲ့ ဝါယာကို လုံးဝ မသုံးနဲ႔။ အသစ္လဲၿပီးမွ သုံးပါ။

brake မိမမိ စစ္ပါ။
Life boat ကိုယ္ထည္ရဲ့ bobbin ဟာ Boat ခ်တဲ့ အခ်ိန္မွာ Lashing ဖမ္းထားတဲ့ gripe wire eye နွင့္ စြပ္မိ ၿပီး Life boat ေဇာက္ထိုး မိုးေမ်ာ္ ျဖစ္တတ္တယ္။ အဲလိုျဖစ္ေနခ်ိန္ Life boat ထဲ လူဝင္ထားရင္ ေသဘို႔မ်ားပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ boat ခ်တိုင္း သူကို သိုင္းထားတဲ့ lashing wire clear ျဖစ္ေအာင္ ေသေသခ်ာခ်ာ ေစာင့္ၾကည့္ရတယ္။ Lashing ၾကိဳးကြင္းက Boat ေရွ႕နွင့္ ေနာက္မွာရွိေနတဲ့ ျငိစရာ ေတြကို လာလာစြပ္တတ္တယ္။ အဲဒါကို သတိမမူဘဲ ဇြတ္ခ်လိုက္ရင္ life boat ေရထဲကို ဂြၽမ္းထိုး ေမွာက္ခုံက်မွာ အေသအခ်ာဘဲ။

Limit switch ေကာင္းမေကာင္း မၾကာမၾကာစစ္ပါ။ တကယ္ မစစ္ေဆးဘဲ ဘယ္ေတာ့မွ check နွင့္ tick မလုပ္ပါနဲ့။

Release hook ေတြ အလြယ္တကူ ျဖုတ္နိဳင္လား မျဖဳတ္နိဳင္လား Drill လုပ္တိုင္း စစ္ပါ။

Davit system ကို operation လုပ္တာ၊ Maintenance လုပ္တာေတြ အားလုံး ကို ထုတ္လုပ္တဲ့ ကုမၸဏီက ေျပာထားတဲ့ အတိုင္း Instruction manual အတိုင္း လုပ္ပါ။

Maintenance လည္း မွန္မွန္မလုပ္။ တစ္ခါမွလည္း Life boat ေရမခ်ခဲ့ဘဲ၊အႏွစ္နွစ္အလလ  ေပလ်ာကံ ပစ္ထားတဲ့ Life boat/rescue boat ေတြကို စစ္ေဆးေရးလာမွ ဘုမသိ၊ဘမသိဘဲ ေရခ်ရတာဟာ ေသရြာကို သြားေနရသလိုပါဘဲ။

အခ်ိန္အၾကာႀကီး stowage အေျခအေနမွာထားတဲ့ ပစၥည္းေတြဟာ အဲဒီအေျခအေနကေန ေရြ႕ေပးရေတာ့မယ္ဆိုရင္ ျပႆနာ အျမဲေပးတတ္တာကို သတိထားပါ။

အဲဒီ အထဲမွာမွ Life boat/rescue boat ေရခ်တဲ့ အေတြ႔အၾကံဳကလည္း မရွိရင္၊ ခ်တဲ့ သူကိုယ္တိုင္ မိမိကိုယ္ကို မိမိ Confidence ရွိမွာ မဟုတ္ဘူး။

ငါအၾကံေပးခ်င္တာကေတာ့……
လည္ေနရမဲ့ ပူလီေတြ လည္ေနေအာင္လုပ္ထားရမယ္။ Limit switch ကလည္း Overload ကို ျဖတ္ေပးေနေစရမယ္။ Wire fall ေတြ ေပ်ာ့ေျပာင္းေနေအာင္ Grease သုတ္၊ မၾကာမၾကာ လည္ပတ္ေပးေနရမယ္။ Crew ေတြကိုလည္း အေျခအေန ေပးတိုင္း အမွန္တကယ္ Drill လုပ​္​ေပးေနရင္ မလိုလားတဲ့ Accident ေတြ ေလ်ာ့က် သြားမွာ ျဖစ္တယ္။

Capt. Bo Hnin
Master of Angel No.3
31-Aug-2016
Yellow Sea
အေျပပါေစ။www.komoe.org




Share
Banner

ကိုမိုး

Post A Comment:

0 comments: