အမိႈက္ဆိုသည္မွာ လူတို႔မလို အပ္ေတာ့သျဖင့္ စြန္႔ပစ္ျခင္းမွ ထြက္ေပၚလာေသာ အရာ၀တၳဳ ပစၥည္းအမ်ိဳးမ်ိဳးကို ေယဘုယ်အားျဖင့္ သိရွိထားၾကမည္ ျဖစ္သည္။ လူသားတို႔ အေနျဖင့္ တစ္ေန႔တစ္ေန႔ အမႈိက္စြန္႔ပစ္မႈ အေလးခ်ိန္သည္ ကမာၻႏွင့္ခ်ီ၍ ခ်ိန္တြယ္ရလွ်င္ ကီလိုဂရမ္ သန္းေပါင္းမ်ားစြာ ရွိႏိုင္ေပသည္။ မီး႐ိႈ႕၍လည္းေကာင္း၊ လွ်ပ္စစ္ျပန္လည္ ထုတ္ယူျခင္းျဖင့္ လည္းေကာင္း၊ ေျမျမႇဳပ္ပစ္ျခင္းျဖင့္ လည္းေကာင္း အမိႈက္မ်ိဳးစံုကို ရွင္းလင္းလ်က္ ရိွေသာ္လည္း ႐ုပ္၀တၳဳပစၥည္းမ်ား ပိုမိုတိုးတက္လာေလေလ အမိႈက္ထြက္ရွိမႈ ရာခိုင္ႏႈန္းသည္လည္း တိုးလာေလေလပင္ ျဖစ္သည္။
ထို႔ေၾကာင့္ အမိႈက္ကင္းစင္ၿပီး သန္႔ရွင္းေသာ ကမာၻေျမႀကီး ျဖစ္တည္ႏိုင္ရန္အလို႔ငွာ သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္ ထိန္းသိမ္းေရး သမားမ်ား လုပ္ေဆာင္မႈသည္ ကမာၻေျမႀကီး အတြင္း၌ အတိုင္းအတာ တစ္ခု အထိေအာင္ ျမင္ခ့ဲေသာ္လည္း ကမာၻအျပင္ဘက္ (တစ္နည္းအားျဖင့္) အာကာသထဲတြင္ အာကာသအမိႈက္ဟု အမည္ေပးထားေသာ ပစၥည္းမ်ား၊ ၿဂိဳဟ္တုအပ်က္မ်ားျဖင့္ ကမၻာေျမႀကီး ပတ္လည္တြင္ ဖံုးလႊမ္းလ်က္ ရွိသည္ကို ေတြ႕ရွိရမည္ ျဖစ္သည္။
၁၉၅၇ ခုႏွစ္က ဆိုဗီယက္ ျပည္ေထာင္စုသည္ Sputnik ၿဂိဳဟ္တုကို စတင္လႊတ္တင္ခဲ့ၿပီးေနာက္ လူသားတို႔၏ အာကာသစူးစမ္း ေလ့လာေရး ခရီးစဥ္မ်ား စတင္ခဲ့ကာ အဆိုပါ အခ်ိန္မွစ၍ ကမာၻပတ္လမ္းအတြင္း အႏၲရာယ္ျဖစ္ေစႏိုင္ေသာ အာကာသ အမိႈက္အစအနမ်ား စတင္ျဖစ္ေပၚ တည္ရွိေနခဲ့သည္မွာ ယေန႔ဆိုလွ်င္ ႏွစ္ေပါင္း ၆၀ နီးပါး ၾကာျမင့္ခဲ့ၿပီျဖစ္သည္။ သိပၸံပညာရွင္မ်ားက အာကာသ အမိႈက္အစအန ေပါင္း သန္း ၁၀၀ ေက်ာ္ခန္႔ ရွိလိမ့္မည္ဟု ခန္႔မွန္းထားၾကၿပီး ၎တို႔သည္ ေန႔စဥ္ႏွင့္အမွ် တိုးပြားလာေနကာ အနာဂတ္ အာကာသစူးစမ္း ေလ့လာေရး ခရီးစဥ္မ်ားအတြက္ ႀကီးမားေသာ ၿခိမ္းေျခာက္မႈအျဖစ္ ရပ္တည္လာေန ေၾကာင္းမွတ္ခ်က္ျပဳၾကသည္။ ယခုအခါ အာကာသ အမိႈက္မ်ားေၾကာင့္ ႏွစ္စဥ္ႏွစ္တိုင္း ထိခိုက္ပ်က္စီးမႈ အႀကိမ္ေရရာႏွင့္ခ်ီ၍ ႀကံဳေတြ႕ေနၾကရသည္ဟု သိပၸံပညာရွင္မ်ားက ေျပာဆိုၾကပါသည္။
အာကာသအမိႈက္မ်ားကို Space Debris သို႔မဟုတ္ Space Junk ဟုေခၚၿပီး ၎တို႔တြင္ ၿဂိဳဟ္တုအေဟာင္းမ်ား၊ ဒံုးပ်ံလႊတ္တင္မႈ အစိတ္အပိုင္းမ်ားအျပင္ ၎တို႔အခ်င္းခ်င္း ထိခိုက္မိျခင္းေၾကာင့္ ထပ္မံၿပိဳကြဲ ထြက္ေပၚလာေသာ အရာ၀တၳဳ မ်ားအားလံုးကို သတ္မွတ္ႏိုင္သည္။ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္ ဇူလိုင္လ၏ ခန္႔မွန္းခ်က္အရ အရြယ္အစား ၁ စင္တီမီတာထက္ ေသးငယ္ေသာ အာကာသအမိႈက္သည္ သန္း ၁၇၀ ခန္႔၊ ၁ မွ ၁၀ စင္တီမီတာၾကားသည္ ၆၇၀၀၀၀ ခန္႔ႏွင့္ ၎တို႔ထက္ပုိမို ႀကီးမားေသာ အစိတ္အပုိင္းမ်ားသည္ ၂၉၀၀၀ ခန္႔ အာကာသ ပတ္လမ္းမ်ားထဲတြင္ တည္ရွိကာ ကမၻာေျမကို ၀န္းရံလ်က္ ရွိသည္ဟုဆိုသည္။
လက္ရွိတြင္ ၅ စင္တီမီတာ အရြယ္ထက္ႀကီးေသာ အပိုင္းအစေပါင္း ၁၉၀၀၀ ခန္႔ႏွင့္ ၁ စင္တီမီတာေအာက္ ငယ္ေသာအေရအတြက္ ၃၀၀,၀၀၀ ခန္႔ကို ကမၻာေျမျပင္အထက္ ကီလိုမီတာ ၂၀၀၀ ၀န္းက်င္တြင္ ရွာေဖြေတြ႕ရွိထား ေပသည္။ ၁၀ စင္တီမီတာထက္ ႀကီးေသာအရာ၀တၳဳမ်ားအား အာကာသယာဥ္၏ အေနအထားကို ေျပာင္းေပးျခင္းျဖင့္ ေရွာင္တိမ္းႏိုင္ေပသည္။ ၁ ကီလိုဂရမ္ထက္ေလးၿပီး တစ္စကၠန္႔လွ်င္ ၁၀ ကီလိုမီတာႏႈန္းျဖင့္ ပ်ံသန္းလာေသာ အမိႈက္ခဲတစ္ခုႏွင့္ ထိမိခဲ့ေသာ္ ၁၀၀၀ ကီလိုဂရမ္ရွိေသာ အာကာသယာဥ္မွာ တစ္စစီက်ိဳးပဲ့ ပ်က္စီးသြားေပ လိမ့္မည္ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္လည္း အာကာသ အမိႈက္မ်ားသည္ ကမာၻေျမႀကီးအတြက္ တိုက္႐ိုက္ဆိုးက်ိဳး မျပဳေသာ္လည္း မိမိတို႔လူသားမ်ား၏ ဆက္သြယ္မႈဆိုင္ရာ အမ်ိဳးမ်ိဳးအတြက္ အသံုးျပဳေနေသာ ၿဂိဳဟ္တုမ်ားကို ဆုိးရြားစြာျဖစ္ေစ ႏိုင္မည္ျဖစ္သည္။
၁၉၄၆ ခုႏွစ္တြင္ ဖရက္၀ွစ္ ဖဲလ္ဆိုသူက အာကာသထဲရွိ အရာ၀တၳဳငယ္ေလးမ်ားသည္ ကမာၻေလထုအတြင္း ၀င္ေရာက္လာေသာအခါ ၎တို႔၏အလ်င္ကို ထိန္းမထားႏိုင္ဘဲ အရွိန္ေလ်ာ့က်လာရာမွ ေျမျပင္ေပၚသို႔ သတၱဳ၊ သို႔မဟုတ္ ေက်ာက္သားအသြင္ သက္ဆင္းလာတတ္ေၾကာင္း တင္ျပႏိုင္ခဲ့ပါသည္။ ၎ေနာက္ သုေတသန ပညာရွင္မ်ားအေနျဖင့္ ထိုတင္ျပမႈမွ အစျပဳ၍ ဆက္လက္ေလ့လာ လာခဲ့ရာ ကမာၻေျမႀကီး အျပင္ဘက္တြင္ အာကာသ အမိႈက္မ်ားသည္ တျဖည္းျဖည္းျဖင့္ မ်ားျပားလာေနသည္ကို ေတြ႕ရွိခဲ့ၾကေပသည္။ ထိုအမိႈက္မ်ားသည္ ၿဂိဳဟ္သိမ္ၿဂိဳဟ္မႊားမ်ားမွ ပဲ့ထြက္လာေသာ ဥကၠာခဲ အပိုင္းအစမ်ားထက္ လူသားတို႔ အသံုးျပဳၿပီးသည့္ေနာက္ မလိုအပ္ေတာ့သျဖင့္ စြန္႔ပစ္ထားခဲ့ေသာ ၿဂိဳဟ္တုပ်က္မ်ား၊ ဒံုးက်ည္အစိတ္ အပိုင္းမ်ားႏွင့္ ၎တို႔အခ်င္းခ်င္း ထိခိုက္မိရာမွ ထပ္မံၿပိဳကြဲလာေသာ အပိုင္းအစမ်ားက ပိုမိုမ်ားျပားေပသည္။ သက္တမ္းအရွည္ဆံုး အမိႈက္အျဖစ္ ၁၉၅၈ ခုႏွစ္က အေမရိကန္တို႔ လႊတ္တင္ခဲ့ေသာ ဗန္ဂတ္-၁ ၿဂိဳဟ္တုသည္ ကမာၻအလယ္အလတ္ ပတ္လမ္းအတြင္း ၿဂိဳဟ္တုပ်က္၊ သို႔မဟုတ္ အာကာသအမိႈက္ တစ္ခုအျဖစ္ ယေန႔ထိတုိင္ တည္ရွိေနပါေသးသည္။
အာကာသ အမိႈက္မ်ားေၾကာင့္ဟု ယူဆရေသာ ထိခိုက္ပ်က္စီးမႈမ်ားကို ရွာေဖြေလ့လာ ၾကည့္မည္ဆိုလွ်င္ ၁၉၈၁ ခုႏွစ္ ဇူလိုင္ ၂၄ ရက္က ႐ုရွားႏိုင္ငံ၏ ေကာ့စေမာ့- ၁၂၇၅ ၿဂိဳဟ္တုသည္ လႊတ္တင္ၿပီး ၁ လအၾကာတြင္ အဆက္အသြယ္ ျပတ္ေတာက္သြားခဲ့ကာ ၎မွအပ်က္အစီးေပါင္း ၃၀၀ ခန္႔ကို ခ်န္ထားရစ္ခဲ့ေပသည္။ ၁၉၉၃ ခုႏွစ္ ၾသဂုတ္လ ၁၁ ရက္ကလည္း ဥေရာပေအဂ်င္စီ၏ အိုလံပတ္ -၁ ၿဂိဳဟ္တုသည္ ဥကၠာခဲထိမွန္ၿပီး ပတ္လမ္းအျပင္သို႔ လြင့္ထြက္သြားခဲ့ပါသည္။ ၂၀၀၆ ခုႏွစ္ ဇူလိုင္လ ၂၄ ရက္က ျပင္သစ္ႏိုင္ငံ၏ ခ်ာရီစီၿဂိဳဟ္တုငယ္သည္ အာရီယန္-၁ ၏ ဒံုးအင္ဂ်င္ အစိတ္အပိုင္းအစမ်ားေၾကာင့္ အလုပ္လုပ္ေဆာင္မႈ ရပ္ဆိုင္းခဲ့ပါသည္။ ၂၀၀၉ ခုႏွစ္က ႐ုရွားႏိုင္ငံ၏ ေကာ့စေမာ့- ၂၂၅၁ ႏွင့္ အေမရိကန္၏ အီရီယံ- ၃၃ တို႔ ထိပ္တိုက္တိုးမိခဲ့ၾကၿပီး အမိႈက္အစုအေ၀း ျဖစ္ေပၚေစခဲ့ပါသည္။
ထိုအေၾကာင္း အရာမ်ားကို ၾကည့္႐ႈျခင္းျဖင့္ အာကာသ အမိႈက္မ်ားသည္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔အေပၚ မည္ကဲ့သို႔ သြယ္၀ိုက္ထိခိုက္ ေစႏုိင္သည္ကို ေတြ႕ရွိႏိုင္မည္ ျဖစ္သည္။ အာကာသ အမိႈက္မ်ားသည္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ ေနထိုင္ရာ ကမာၻႀကီးကို ပတ္လမ္းမ်ားအတိုင္း ၀န္းရံေနသည္ဆိုလွ်င္ ကမာၻေျမျပင္ကို ၿဂိဳဟ္တုမ်ား၊ အာကာသယာဥ္မ်ားမွ ဓာတ္ပံု႐ိုက္သည့္အခါ ထိုအမိႈက္မ်ားကို မျမင္ရသနည္းဟု သင့္အေနျဖင့္ ေမးျမန္းစရာ ရွိလာမည္ျဖစ္သည္။ ထိုေမးခြန္းသည္ အလြန္ေကာင္းေသာ ေမးခြန္းတစ္ခု ျဖစ္သလို သင့္အေနျဖင့္ သိရွိလိုမည္ဟုလည္း ယံုၾကည္ေပသည္။ ေမးခြန္း၏ အေျဖက႐ိုးရွင္း လြန္းပါသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ ဓာတ္ပံုထဲတြင္ အာကာသအမိႈက္မ်ားကို မျမင္ေတြ႕ရသနည္း ဆိုေသာ္၎တို႔ကို ႐ိုက္ယူသည့္ ႏိုင္ငံတကာ အာကာသစခန္းႏွင့္ ကမာၻေျမသည္ ေ၀းကြာသည္က တစ္ေၾကာင္း၊ ထိုအမိႈက္မ်ားသည္ လြန္စြာေသးငယ္သည္က တစ္ေၾကာင္းႏွင့္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ ကမာၻေျမႀကီးသည္ ၎အေၾကာင္း အရာတို႔ႏွင့္ ႏႈိင္းယွဥ္လွ်င္ လြန္စြာႀကီးမားသည္က တစ္ေၾကာင္း အစရွိသည့္ အေၾကာင္းမ်ားေၾကာင့္ မျမင္ေတြ႕ရျခင္းလည္း ျဖစ္သည္။
ထို႔အျပင္ အေတာ္အသင့္ ႀကီးမားေသာ အမိႈက္စတစ္ခုကို ဓာတ္ပံု႐ိုက္ယူလွ်င္ပင္ အရာ၀တၳဳတစ္ခု အေနျဖင့္သာ သိရွိႏိုင္မည္ျဖစ္ၿပီး အေသးစိတ္တိတိက်က် သိရွိႏုိင္မည္ မဟုတ္ေပ။ သို႔ေသာ္ ၎အမိႈက္စတို႔သည္ ေသးငယ္ေသာ္လည္း အလြန္အႏၲရာယ္ရွိေသာ ပစၥည္းမ်ားျဖစ္ၿပီး လ်င္ျမန္ေသာ အရွိန္ႏႈန္းျဖင့္ လွည့္လည္သြားလာ ေနလ်က္ရွိေပသည္။ ထိုကဲ့သို႔ အႏၱရာယ္ရွိေသာ အမိႈက္မ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ မည္ကဲ့သို႔ေသာ ေဆာင္ရြက္မႈမွ ေဆာင္ရြက္မႈ မရွိဘူးလားဟု ေမးခြန္းရွိလာမည္ ျဖစ္သည္။ အမိႈက္မ်ားကို ေထာက္လွမ္းရန္ ေျမျပင္အေျခစိုက္ ေရဒါႏွင့္ေလဆာ ကိရိယာမ်ားကို အသံုးျပဳႏိုင္ၿပီး ၎တို႔သည္ ၁ စင္တီမီတာ အရြယ္ရွိ အပိုင္းအစမ်ားကို ေျခရာခံႏိုင္ ၾကေပသည္။ နာဆာအေနျဖင့္ ၃ မီတာအခ်င္းရွိ မွန္သားအျဖစ္ ျပဒါးရည္ကို သုံးထားေသာ တယ္လီစကုတ္ျဖင့္ ရွာေဖြျခင္း၊ ဟက္ဘယ္အာကာသ မွန္ေျပာင္းမွ ေနေရာင္ခံျပားမ်ား၏ မ်က္ႏွာျပင္ အေနအထားကို ၾကည့္၍လည္း အမိႈက္၀န္းက်င္ႏွင့္ သေဘာသဘာ၀ကို ေလ့လာၾကေပသည္။
လူလုပ္အမိႈက္ေလ်ာ့က် သြားမႈမွာ လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္ ၅၀ အတြင္း တစ္ရက္လွ်င္ တစ္ခုႏႈန္းသာ ျဖစ္ပါသည္။ အာကာသတြင္ အမိႈက္မ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ဘံုသေဘာတူညီခ်က္မ်ိဳး မရွိေသးေသာ္လည္း ကုလသမဂၢ လက္ေအာက္ခံ အာကာသကို ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ အသံုးခ်ေကာ္မတီ၏ အာကာသခရီးသြား လမ္းညႊန္ခ်က္တစ္ခုေတာ့ ရွိပါသည္။ နာဆာ၊ ဥေရာပ အာကာသေအဂ်င္စီႏွင့္ ႏိုင္ငံတကာ စံခ်ိန္စံၫႊန္းျပဳစု ေရးအဖြဲ႕အစည္း တို႔ကလည္း အာကာသစြန္႔ပစ္ အမိႈက္မ်ား ေလ်ာ့ပါးေစေရးအတြက္ ၀ိုင္း၀န္းႀကိဳးပမ္းလ်က္ ရွိၾကပါသည္။
ထို႔အျပင္ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံအာကာသ စူးစမ္းရွာေဖြေရး ေအဂ်င္စီ (Japan Aerospace Exploration Agency - JAXA) သည္ Kounotori ဟု အမည္ေပးထားေသာ အာကာသလြန္းပ်ံယာဥ္ကို H-IIB ဒံုးပ်ံျဖင့္ အာကာသအတြင္းသို႔ ယခင္ႏွစ္ကုန္ပိုင္းခန္႔က လႊတ္တင္ခဲ့ေပသည္။ ဂ်ပန္ဘာသာစကားျဖင့္ ''ငွက္က်ား'' ဟုအမည္ရေသာ အဆိုပါ အာကာသယာဥ္ကို ဂ်ပန္ႏိုင္ငံ ေတာင္ပိုင္း Tanegashima ကြၽန္းရွိ ဒံုးပ်ံလႊတ္တင္ေရး စခန္းမွလႊတ္တင္ ခဲ့ျခင္းျဖစ္ကာ ကမၻာပတ္လမ္းအတြင္းရွိ အာကာသအမိႈက္ (Space Junk) မ်ားအား ရွင္း လင္းဖယ္ရွားမည့္ Space Junk Collector တစ္ခုလည္း ပါရွိသြားေၾကာင္း သတင္းမ်ားက ေဖာ္ျပခဲ့ၾကသည္။
Space Junk Collector သည္ ကမၻာပတ္လမ္းအတြင္းရွိ ၿဂိဳဟ္တုအေဟာင္းမ်ားႏွင့္ ဒံုးပ်ံအပိုင္းအစမ်ားမွ ထြက္ရွိလာသည့္ အာကာသ အမိႈက္မ်ားကို အထူးျပဳလုပ္ထားေသာ လွ်ပ္စစ္သံလိုက္ အသံုးျပဳလံႀကိဳး (Electromagnetic Tether) အကူအညီျဖင့္ ရွင္းလင္းမႈ ျပဳလုပ္သြားမည္ျဖစ္သည္။ ၎လံႀကိဳးကို Stainless Steel ႏွင့္ Aluminium တို႔ျဖင့္ အလြန္ပါးလႊာေအာင္ ျပဳလုပ္ထားၿပီး ယင္းသည္ အာကာသ အမိႈက္မ်ားအနီးသို႔ ေရာက္ရွိပါက လွ်ပ္စစ္ထုတ္လႊတ္မႈ တစ္ခုျပဳလုပ္လိုက္မည္ ျဖစ္သည္။ ကမၻာ့သံလိုက္ စက္ကြင္းႏွင့္ လံႀကိဳးမွ ထုတ္လႊတ္လိုက္ေသာ လွ်ပ္စစ္ လိႈင္းမ်ားအၾကား အျပန္အလွန္ သက္ေရာက္မႈ ျဖစ္ေပၚျခင္းသည္ အာကာသ အမိႈက္မ်ားအေပၚ အလြန္ေႏွးေကြးေသာ အရွိန္တစ္ရပ္ စတင္ျဖစ္ေပၚ ေစမည္ျဖစ္ၿပီး ယင္းသက္ေရာက္မႈသည္ ထိုအာကာသအမိႈက္ကို ကမၻာပတ္လမ္းအတြင္းသို႔ နိမ့္သည္ထက္ နိမ့္ေအာင္ ေရြ႕လ်ားေရာက္ရွိသြားေစ မည္ျဖစ္သည္။ ထိုသို႔အားျဖင့္ ကမၻာ့ေလထုလႊာ အတြင္းသို႔ ၀င္ေရာက္သြားေသာ အာကာသအမိႈက္သည္ ေလထုအတြင္း ပ်က္က်သြားမည္ျဖစ္ကာ ကမၻာ့မ်က္ႏွာျပင္ တစ္ေနရာရာသို႔ မက်ေရာက္မီ မည္သူတစ္ဦးတစ္ ေယာက္ကိုမွ် ေဘးဥပါဒ္မျဖစ္ေစဘဲ မီးေလာင္ကြၽမ္း ပ်က္စီးသြားမည္ ျဖစ္သည္ဟု JAXA မွ သတင္းထုတ္ျပန္ခဲ့သည္။
JAXA သည္ အဆိုပါ အထူးျပဳလုပ္ထားသည့္ လွ်ပ္စစ္သံလိုက္ လံႀကိဳးအတြက္ ပိုက္ကြန္မ်ား ထုတ္လုပ္သည့္ ဂ်ပန္ကုမၸဏီ တစ္ခုျဖစ္ေသာ Nitto Seimo ကုမၸဏီႏွင့္ လြန္ခဲ့သည့္ ၁၀ ႏွစ္ခန္႔ကပင္ စတင္လက္တြဲ လုပ္ေဆာင္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ ယင္းလံႀကိဳးကို အလြန္ပါးလႊာေသာ Stainless Steel ႏွင့္ Aluminium ျဒပ္ပစၥည္းမ်ားျဖင့္ နည္းပညာအသံုးျပဳက်စ္ လုပ္ထားျခင္းျဖစ္ၿပီး အရွည္အားျဖင့္ ၇၀၀ မီတာ (၂,၃၀၀ ေပ) ခန္႔ရွိေၾကာင္း Nitto Seimo ကုမၸဏီမွ အင္ဂ်င္နီယာ တစ္ဦးျဖစ္သူ Katsuya Suzuki က AFP သတင္းဌာနသို႔ ေျပာၾကားခဲ့သည္။
JAXA ၏ Space Junk Collector ကို ယခုအခါ စမ္းသပ္အသံုးျပဳဆဲ အခ်ိန္ကာလအျဖစ္ သတ္မွတ္ထားၿပီး လာမည့္ဆယ္စုႏွစ္အလယ္ ၂၀၂၅ ခုႏွစ္ခန္႔တြင္ အာကာသ နည္းပညာေရွ႕တန္းေရာက္ ကမၻာ့ႏိုင္ငံ အသီးသီးက တြင္တြင္က်ယ္က်ယ္ အသံုးျပဳေနၾက လိမ့္မည္ဟု ေမွ်ာ္မွန္းထားေၾကာင္း JAXA ေျပာခြင့္ရ ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးက ေျပာၾကားခဲ့သည္။ မည္သည့္အလုပ္မဆို လက္ဦးမႈ ရယူျခင္းသည္ အေကာင္းဆံုးေသာ လုပ္ေဆာင္မႈ တစ္ခုပင္ျဖစ္ၿပီး အႏၲရာယ္ရွိေသာ အာကာသ အမိႈက္မ်ားကို ေစာလ်င္စြာ သိမ္းဆည္းႏိုင္ျခင္းျဖင့္ အနာဂတ္အတြက္ မလိုလားအပ္ေသာ ဆိုးက်ိဳးမ်ားကို ႀကိဳတင္ကာကြယ္ရာလည္း ေရာက္မည္ျဖစ္သည္။
ကၽြႏ္ုပ္တို႔ လူမႈဘ၀အတြက္ မ်ိဳးစံုအသံုး၀င္ေနေသာ ၿဂိဳဟ္တုမ်ားသည္ ေငြေၾကးအဆေပါင္းမ်ားစြာ အကုန္အက်ခံလ်က္ လႊတ္တင္ေနၾကသည္ျဖစ္ရာ တန္ဖိုးမရွိေသာ အမိႈက္စတစ္ခု တစ္ေလေၾကာင့္ ပ်က္စီးဆံုး႐ံႈးမႈမ်ား ျဖစ္ေပၚလာပါက အက်ိဳးစီးပြားမ်ားစြာ ထိခိုက္မည္ ျဖစ္ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္လည္း အာကာသ အမိႈက္မ်ားကို ရွင္းလင္းေဆာင္ရြက္ရန္ လုပ္ေဆာင္ရာတြင္ ႏိုင္ငံအသီးသီး အေနျဖင့္ မိမိတို႔၏ နည္းပညာ အသီးသီးကို ကြယ္၀ွက္မထားဘဲ ႏုိင္ငံတကာသို႔ တင္ျပေဆြးေႏြးကာ ေ၀မွ်ျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္ေစလိုေၾကာင္း ပညာရွင္မ်ားက ထုတ္ျပန္ေၾကညာ ထားရွိေၾကာင္း သတိျပဳဖြယ္ အာကာသအမိႈက္ အႏၲရာယ္အေၾကာင္းကို ေဖာ္ျပေရးသား လုိက္ရပါသည္။
internetjournal.media
Post A Comment:
0 comments: