သေဘၤာခ်င္းတိုက္မွဳမ်ား-၁ အဆက္
သေဘၤာခ်င္းတိုက္မွဳမ်ား-၁ အဆက္
=============
၂၀၁၃ ခုနွစ္ မတ္လက East China Sea မွာ ျဖစ္သြားတဲ့ CMA CGM Florida and Chou Shan ထိခိုက္မွဳ။
------------------------------------------------------------------
8 March 2013, 2340 ခန္႔မွာ CMA CGM Florida’s ကုန္း ၃ က ဖိလစ္ပင္း ကုန္း ၂ ကို ဂ်ဴတီလြွဲေျပာင္းတယ္။ AB ဟာ လည္း သူယူထားတဲ့ lookout ဂ်ဴတီကုိ ေနာက္လာလဲတဲ့ AB တခ်ိန္တည္း လႊဲေျပာင္းၾကတယ္။ လက္ရွိျဖစ္ေပၚေနတဲ့ traffic situation အေျခအေနကို ေျပာျပၿပီး လြႊဲေျပာင္းေပးလိုက္တယ္။ သို႔ေသာ္ Chou Shan သေဘၤာရဲ့ ပုံရိပ္ဟာ target မွာ မေပၚလို႔ အဲဒီကိစၥကို လြွဲေျပာင္းတဲ့ အထဲမွာ မပါဘူး။ (Figure 1).
ကုန္း ၃ နွင့္ ကုန္း ၂ ဂ်ဴတီလႊဲေျပာင္းေနဆဲမွာ တရုပ္ကုန္း ၂ ဟာ bridge ေရာက္လာတယ္။ သူဟာ သေဘၤာကို ေရာက္တာ မၾကာေသးဘူး။ ဂ်ဴတီလႊဲေျပာင္းစဥ္ သူတို႔ေျပာေနတဲ့ စကားေတြ ဟာ ဖိလစ္ပင္းဘာသာစကားျဖစ္လို႔ သူနားမလည္ပါ။ bridge paperwork ေတြကို သူၾကည့္တယ္။ ေလ့လာတယ္။
ဂ်ဴတီလြွဲတဲ့ ကိစၥၿပီးျပတ္သြားေတာ့ တရုပ္ကုန္း ၂ က ဖိလစ္ပင္း ကုန္း ၂ ကို bridge equipment ေတြနွင့္ သူတို႔ေတြရဲ့ အသုံးျပုပုံ ေမးတယ္။ အဲဒီ အခ်ိန္မွာ ဖိလစ္ပင္း ကုန္း ၂ ဟာ port radar မွာ Position ယူေနတယ္။ တရုပ္ ကုန္း ၂ ကို bridge equipment ေတြ အသုံးျပဳပုံေတြ ရွင္းျပဘို႔ စာရြက္စာတမ္း ေတြ သြားယူတယ္။
9 March 2013, 0000 နာရီမွာ Chou Shan’s သေဘၤာက ကုန္း ၃ ဟာ ကုန္း ၂ ဆီ က ဂ်ဴတီ လႊဲေျပာင္း ယူတယ္။ AB လည္း သူနွင့္ တခ်ိန္တည္း ဂ်ဴတီ လႊဲေျပာင္း ယူတယ္။Monte Pascoal ဟာ forward မွာ ရွိၿပီး Hong Yun No1 ဟာ forward starboard မွာ ရွိေနတယ္။ အဲဒီ အေျခအေနကို ရွင္းျပလႊဲေျပာင္းယူလိုက္ေပမဲ့ ေရဒါမ်က္နွာျပင္မွာ အခုမွ ေပၚလာတဲ့ CMA CGM Florida, ကိစၥၥေတာ့ မပါဝင္ဘူး။ (Figure 2).
At 0000 on CMA CGM Florida ေပၚ။ GPS alarm ျမည္လာတယ္။ ဖိလစ္ပင္း ကုန္း ၂ ဟာ paper chart မွာ Position ေျပးတင္လိုက္တယ္။ ၿပီးတာနွင့္ခ်က္ခ်င္း ဆိုသလိုဘဲ အနီးတဝိုက္မွာရွိတဲ့ သေဘၤာေတြရဲ့ အေနအထား အေျခအေနကို သုံးသပ္ဘို႔ port radar မ်က္နွာျပင္ ကို ၾကည့္လိုက္တယ္။
ေနာက္ထပ္ ၁ မိနစ္အၾကာမွာ ဖိလစ္ပင္း lookout က ဖိလစ္ပင္း OOW ကို သူတို႔ဘာသာစကားနွင့္ သတင္းပို႔တယ္။ ငါးဖမ္း သေဘၤာေတြ port bow မွာ ေတြ႔တယ္လို႔။ ကုန္း ၂ ဟာ port radar ဆီ ျပန္သြားၿပီး မ်ားျပားလွတဲ့ AIS target list ေတြကို စစ္ၾကည့္တယ္။ (Figure 3).
Monte Pascoal သေဘၤာကို မိမိ CMA CGM Florida ရဲ့ ေရွ့ယာဘက္ မွာေတြ႔တယ္။ အကြာအေဝး ၁၇.၅ မိုင္။ ဒီေကာင္ဟာ CPA ၂ မိုင္ခြဲ ေလာက္နွင့္ CMA CGM Florida ရဲ့ ယာဘက္ဆီလာေနတယ္။
Hong Yun No1 သေဘၤာကိုလည္း မိမိ CMA CGM Florida ရဲ့ ေရွ့ယာဘက္ မွာေတြ႔တယ္။ အကြာအေဝး ၉ မိုင္။ ဒီေကာင္ကေတာ့ သူနွင့္ သြားရာလမ္းေၾကာင္းနွင့္ အၿပိုင္။ CPA 2 မိုင္ေက်ာ္နွင့္ သူ႔ရဲ့ ယာဘက္မွာ ရွိေနတယ္။
Chou Shan သေဘၤာကိုေတာ့ မိမိ ေရွ႕ ဝဲဘက္ အကြာအေဝး ၁၄ မိုင္ မွာ ေတြ႔တယ္။သူဟာ မိမိေရွ့ port ကေန starboard ကို CPA 1.5 miles ေက်ာ္ေက်ာ္နွင့္ ျဖတ္ေနတယ္။
ငါးဖမ္းသေဘၤာ အုပ္စုတစ္ခုက CMA CGM Florida ရဲ့ ေရွ႕ဘယ္ဘက္ ၆ မိုင္အကြာမွာ ရွိေနတယ္။ အနီးဆုံး ငါးဖမ္း သေဘၤာ Sheyangyu 16316 ဟာ CPA of 0.1 mile နွင့္ starboard ဆီကို ျဖတ္ေနတယ္။အျခား ငါးဖမ္းသေဘၤာ၂ စီး ဟာလည္း CPA 0.1 mile ေလာက္ဘဲ ရွိတယ္။
At 0002 နာရီ, ဖိလစ္ပင္း OOW ဟာ သေဘၤာဦးတည္ကို 6 degrees to starboard ကို autopilot နွင့္ဘဲ ေျပာင္းလိုက္တယ္။ သေဘၤာရဲ့ ဦးတည္ဟာ 065(T) ျဖစ္သြားတယ္။ port radar ကို range scale 6 miles မွာ ထားၿပီး relative vectors မွာထားလိုက္တယ္။
At 0007 နာရီ, ဖိလစ္ပင္း OOW ဟာ သေဘၤာဦးတည္ကို 5 degrees to starboard ကို autopilot နွင့္ဘဲ ေျပာင္းလိုက္တယ္။ fishing vessels ေတြဟာ ဘာျဖစ္လို႔ လြတ္လြတ္ကင္းကင္း မေရွာင္ခ်င္ၾကတာလဲ လို႔ တရုပ္ကုန္း ၃ ကို ေျပာတယ္။
ဖိလစ္ပင္း OOW ဟာ သေဘၤာဦးတည္ကို 5 degrees to starboard ကို autopilot နွင့္ဘဲ ထပ္ေျပာင္းလိုက္တယ္။ ၂ ခါေတာင္ ထပ္ေျပာင္းတာမို႔ သေဘၤာရဲ့ heading ဟာ 080(T) ျဖစ္သြားၿပီ။ ေနာက္ဆုံး 5-degree course alteration မွာ Monte Pascoal သေဘၤာ ပုံရိပ္ port radar display အစြန္ဘက္မွာ ေပၚလာတယ္။
သေဘၤာဦးတည္ ေျပာင္းစဥ္ course alterations လုပ္ေနစဥ္ တေလွ်ာက္လုံး ဖိလစ္ပင္း OOW ဟာ radar range scale ကို 3 မိုင္မွာထားလိုက္၊ 6 မိုင္နွင့္12 မိုင္မွာေရႊ႕လိုက္လုပ္ေနခဲ့တယ္။ ေရဒါရဲ့ vectors/trails ကိုလည္း true မွာထားလိုက္ relative မွာထားလိုက္ လုပ္ေနခဲ့တယ္။
Monte Pascoal သေဘၤာ ေတြ႕ေတာ့ ဖစ္လစ္ပင္း OOW ဟာ တရုပ္ ကုန္း ၂ ကို ခိုင္းတယ္။ fishing vessels ေတြ ကို မင္းတို႔ တရုပ္ဘာသာစကားနွင့္ VHF ကေန ေခၚၿပီး လမ္းေရွာင္ ေပးဘို႔ ေျပာေပးပါလို႔။ တရုပ္ ကုန္း ၂ ဟာ ငါးဖမ္း သေဘၤာ Sheyangyu 16316 ကို ေခၚတယ္။ သို႔ေသာ္ သူတို႔က အေၾကာင္းမျပန္ပါ။
Chou Shan’s သေဘၤာက တရုပ္ OOW ဟာ ARPA ေပၚမွာ ေတြ႔တဲ့ CMA CGM Florida’s radar target ကို manually acquired
လုပ္လိုက္တယ္။ CMA CGM Florida’s CPA ဟာ Chou Shan ရဲ့ ေရွ႕ 0.5 မိုင္ထက္ နည္းေနတာ ေတြ႕တယ္။
fishing vessels ေတြဟာ ဘာျဖစ္လို႔ သူ႕သြားမဲ့ လမ္းေၾကာင္းကေန ဖယ္ မေပးၾကတာလည္းလို႔ ဖိလစ္ပင္း OOW က နားမလည္ဘူး။ “ ဒီေကာင္ေတြ ေသခ်င္ခ်င္တယ္ထင္တယ္” လို႔ မွတ္ခ်က္ေပးတယ္။ တရုပ္ ကုန္း ၂ ဟာ Sheyangyu 16316 ကို ဒုတိယအႀကိမ္ တရုပ္ဘာသာနွင့္ VHF radio ကေန လွမ္းေခၚတယ္။ “မင္းတို႔ေတြ ေသကုန္လိမ့္မယ္” ။ ဒုတိယ အႀကိမ္ေခၚတာကေတာ့ ဖိလစ္ပင္း OOW အေခၚခိုင္းတာ မဟုတ္ဘူး။
At 0019 နာရီ, Chou Shan’s OOW ဟာ CMA CGM Florida ကို လွမ္းေခၚတယ္။ တရုပ္ကုန္း ၂က ထူးတယ္။ သူတို႔ တရုပ္ဘာသာနွင့္ အျပန္အလွန္ေျပာတာကို အဂၤလိပ္လို ျပန္ၾကည့္ေတာ ့ေအာက္ပါအတိုင္း ရတယ္။
ခ်ိဳရွန္း ။ စီအမ္ေအ စီဂ်ီအမ္ ဖေလာ္ရီဒါ။ ခ်ိဳရွန္း ေခၚေနတယ္။ ၾကားရင္ အေၾကာင္းျပန္။
စီဂ်ီအမ္ ဖေလာ္ရီဒါ။ ဖေလာ္ရီဒါကို ဘယ္သူ ေခၚပါသလဲ။ ေျပာပါ။
ခ်ိဳရွမ္း။ ခ်ိဳရွမ္းကေခၚတာပါ။ မင္းလမ္းေၾကာင္းကို ငါ့ရဲ့ ဖင္ေနာက္က ေမာင္းေပးနိုင္မလား။
စီဂ်ီအမ္ ဖေလာ္ရီဒါ။ ငါးဖမ္းသေဘၤာေတြကို အရင္ေရွာင္လိုက္ဦးမယ္။ ၿပီးမွ ငါျပန္ေကြ႔ေပးမယ္။
ခ်ိဳရွမ္း။ ေကာင္းပါၿပီ။ ေက်းဇူးပါ။
CMA CGM Florida ေပၚက ဖိ္လစ္ပင္း OOW နွင့္ တရုပ္ကုန္း ၂ တို႔ ေျပာတဲ့ စကားေတြကေတာ့ ေအာက္ပါအတိုင္း ျဖစ္ပါတယ္။
ဖိလစ္ပင္း OOW ။ သူက ဘာလိုခ်င္တာတဲ့လဲ။
တရုပ္ကုန္း ၂ ။ မဟုတ္ပါဘူး။ အခုေျပာတာ တျခား သေဘၤာပါ။ ခ်ိဳရွမ္းတဲ့။
ဖိလစ္ပင္း OOW ။ ခ်ိဳရွမ္း။ ဟုတ္လား။
တရုပ္ကုန္း ၂ ။ ဟုတ္တယ္။ ငါတို႔ကို သူ႔ေနာက္ကေန ျဖတ္ေစခ်င္တယ္။
ဖိလစ္ပင္း OOW ။ ဟုတ္လား။ အိုေကေလ။
တရုပ္ကုန္း ၂ ။ ဒါဆို ငါ သူ႔ကို ေျပာလိုက္မယ္။ အိုေကတယ္။ ငါတို႔ အခု ငါးဖမ္းသေဘၤာေတြကို ျဖတ္ေက်ာ္ ျပီးတာနွင့္ ဦးတည္လမ္းေၾကာင္းေျပာင္းေပးမယ္ လို႔။
ဖိလစ္ပင္း OOW ။ ဒါေပမဲ့ကြာ တကယ္လို႔ relative မွာ ထားလိုက္ရင္ သူတို႔ ဟာ ငါတို႔ေနာက္ကေန ျဖတ္မယ္။ ဒီ ငါးဖမ္းသေဘၤာအုပ္က ျပႆနာဘဲ။ သူတို႔က ဘာကိုမွ ဂရုမစိုက္ဘူး။
တရုပ္ကုန္း ၂ ။ ဟုတ္
ဖိလစ္ပင္း OOW ။ သူတို႔ကို မင္းေခၚရင္ေတာင္မွ ေလ။
တရုပ္ကုန္း ၂ ။ နည္းနည္းေလး လမ္းေၾကာင္း ေျပာင္းၾကည့္ပါလား။ အရင္ လမ္းေၾကာင္းကို မဆိုစေလာက္ ေျပာင္းလို႔ ရနိူင္တယ္။
ဖိလစ္ပင္း OOW ။ ဒီလိုဆို ဒီ ငါးဖမ္းသေဘၤာေတြနွင့္ အရမ္းကို နီးသြားလိမ့္မယ္…… ငါ ေတာ့ မသိဘူး။
တရုပ္ကုန္း ၂ ။ မနီးပါဘူး။ သူတို႔ ေျပာင္းေနၿပီ။ လမ္းေၾကာင္းေျပာင္းေနၿပီ။
ဖိလစ္ပင္း OOW ။ ဟုတ္လား။ သူတို႔ လမ္းေၾကာင္း ေျပာင္းမလို႔လား။ သူတို႔ လမ္းေၾကာင္း ေျပာင္းမယ္လို႔ အေၾကာင္းျပန္လိုက္တယ္ေပါ့။ ဟုတ္လား။
0021နာရီ, CMA CGM Florida ဟာ သူ႔လမ္းေၾကာင္းကို fishing vessels ဆီတည္လိုက္ၿပီး ဘယ္ဘက္ကို ၅ ဒီဂရီ ေကြ႔လိုက္တယ္။ 075(T) ေရာက္သည္အထိ။.
ခ်ိဳရွမ္း OOW ဟာ CMA CGM Florida ရဲ့ radar target ကို ဆက္လက္ေစာင့္္ၾကည့္ေနတယ္။ၿပီးေတာ့ သူ႔အျမင္ကို AB ကို ေျပာျပတယ္။ ငါးဖမ္းသေဘၤာေတြ လြတ္ကင္းတာနွင့္ ခ်က္ခ်င္း ဒီေကာင္ ဘယ္ဘက္ကို ေကြ႕သြားၿပီကြ။
0026 နာရီ, CMA CGM Florida ဖိလစ္ပင္း OOW ဟာ ေနာက္ထပ္ ၅ ဒီဂရီ ဘယ္ဘက္ကို ထပ္ေကြ႔တယ္။ 070(T) ေရာက္သည္အထိ။
ျပီးေတာ့ သူမွတ္ခ်က္ခ်တယ္။ ခ်ိဳရွမ္း CPA ဟာ အရမ္းနည္းေနတယ္လို႔။ တရုပ္ကုန္း ၂ ကို ျမန္ျမန္ေမးလိုက္တယ္။ ဒို႔ဟာ ခ်ိဳရွမ္းရဲ့ ဖင္ေနာက္က သြားမလား။ ဖိလစ္ပင္း OOW ေမွ်ာ္လင့္တာကေတာ့ ခ်ိဳရွမ္းက ငါတို႕ဖင္ေနာက္က ျဖတ္ၿပီး port-to-port (ဝဲဘက္ထား) အေနအထားနွင့္ ေရွာင္ၾကမယ္လို႔။
တခ်ိန္တည္းမွာဘဲ ခ်ိဳရွမ္း OOW ကလည္း သူ႔လမ္းေၾကာင္းကို 165(T) to 160(T) ေျပာင္းလိုက္တယ္။ ၿပီးေတာ့ 155(T) ကို ေျပာင္းတယ္။
0027 နာရီ, ဖိလစ္ပင္း OOW ဟာ သေဘၤာဦးတည္ ဘက္ဘက္ ၅ ဒီဂရီ ထပ္တိုးၿပီး 065(T) ကိုေျပာင္းလိုက္တယ္။
သေဘၤာဦးတည္ ေျပာင္းအျပီး ခဏေလး အတြင္းမွာ ဘဲ ေရွ႕တည့္တည့္မွာ Hong Yun No1 ကို ဖစ္လစ္ပင္း OOW က ေတြ႕လိုက္တယ္။ Chou Shan နွင့္ port-to-port ေရွာင္မွ ေကာင္းလိမ့္မယ္။ တရုပ္ကုန္း ၂ ဟာ ခ်ိဳရွန္းကို VHF radio ကေန တရုပ္ဘာသာနွင့္ လွမ္းေခၚတယ္။
ခ်ိဳရွန္းဟာ ၂မိုင္ အကြာမွာ ေရာက္လာၿပီ။ CPA 0.3 mile နွင့္ ေရွ့က ျဖတ္ေနတယ္။ (Figure 4).
စီဂ်ီအမ္ ဖေလာ္ရီဒါ။ ခ်ိဳရွန္း ၊ ခ်ိဳရွန္း ။စီဂ်ီအမ္ ဖေလာ္ရီဒါ ေခၚေနတယ္။
ခ်ိဳရွမ္း။ ၾကားတယ္။ ေျပာပါ။
စီဂ်ီအမ္ ဖေလာ္ရီဒါ။ အား.. ခ်ိဳရွမ္း၊ ဒို႕ red�to red ျဖတ္ၾကမယ္ေလ။ ငါ့ေရွ႕မွာ ငါးဖမ္းသေဘၤာေတြ မရွင္းေသးဘူး။ မင္းရဲ့ ေနာက္ဘက္ကေန ငါျဖတ္လို႔ မရနိုင္ဘူး။ အဲဒါ အမွန္ဘဲ။
ခ်ိဳရွမ္း။ အိုး ။ မင္း ငါ့ေနာက္ကဘဲ ျဖတ္ပါ။ မင္းေပးတဲ့ အၾကံ ငါလက္မခံဘူး။ဒါေပမဲ့ ငါ ဘက္ဘက္ကို နည္းနည္းေကြ႔ေပးမယ္။
စီဂ်ီအမ္ ဖေလာ္ရီဒါ။ အာ..။ မရဘူး။ မျဖစ္နိုင္ဘူး။ မျဖစ္နိုင္ဘူး။ ငါတို႔ သူႀကီးက red to red ဘဲ ျဖတ္ခ်င္တယ္။ red to red ဘဲ။
ခ်ိဳရွမ္း။ အဲလို ဆိုရင္ ငါက အမ်ားႀကီး ေကြ႕ခ်ရမွာေပါ့။
စီဂ်ီအမ္ ဖေလာ္ရီဒါ။ ဟုတ္တယ္။ မင္း သေဘၤာ မင္းေကြ့ခ် ပါ။ ငါ့သေဘၤာလည္း ငါေကြ႕ခ်လိုက္မယ္။ red to red ဘဲ ျဖတ္ ၾကတာေပါ့။ ေက်းဇူးပါဘဲ။
ခ်ိဳရွမ္း။ အိုေက။ ေကာင္းၿပီ။
စီဂ်ီအမ္ ဖေလာ္ရီဒါ။ သိပ္ေကာင္းတယ္။ေက်းဇူးအမ်ားၾကီးတင္တယ္။
ေနာက္အားမွ ဆက္မယ္ဗ်ာ။ မအိပ္ေသးဘူး
Capt. Bo Hnin
Master of Angel No.3
Yantze River
30-Nov-2016
သေဘၤာသားမ်ားအတြက္သီးသန့္ေလးရွာတင္းေပးထားတာပါ ဘာသာျပန္ေပးထားတ့ဲ
Capt.Bo Hnin ကိုလည္း
ေက်းဇူးတင္ပါတယ္
ကိုမိုး(နည္းပညာ)
www.komoe.org
Post A Comment:
0 comments: